.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ايجاد رشته كشاورزي هسته‌اي در گرگان

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گفت: نخستين بار در خاورميانه رشته كشاورزي هسته‌اي در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان ايجاد مي شود.    
 
محمد رحماني امروز در گفت وگو با فارس افزود: تفاهم نامه علمي بين پژوهش علوم و فنون هسته‌اي وابسته به انرژي هسته اي كشور و دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان به امضا رسيده و هم اكنون شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم تحقيقات و فن آوري ايجاد اين رشته را در دست بررسي دارد.
وي تصريح كرد: سرفصل هاي اين دروس در اين دوره نزديك به 20 واحد درسي طراحي شده و تعيين اعضاي هيئت علمي براي ارائه به شوراي گسترش وزارت آموزش علوم، تحقيقات و فن آوري در دستور قرار گرفته است.
رحماني گفت: هر چند سابقه استفاده از فن آوري هسته اي در بخش كشاورزي در سازمان انرژي اتمي به بيش از يك دهه و حول محور تحقيق و پژوهش باز مي گردد، اما نخستين بار بحث ايجاد رشته دانشگاهي آن مطرح شده است.
وي با اشاره به توانمندي هاي ايران در بخش كشاورزي ابراز اميدواري كرد با ايجاد دوره دكتراي كشاورزي هسته‌اي تحول عظيمي در اقتصاد كشور ايجاد شود.
فن آوري هسته اي در چهار شاخه نباتات صنايع غذايي و پرتودهي اين صنعت، دامپروري و علوم دامي، آب و حاصلخيزي خاك كاربرد دارد و تاكنون در كشور فعاليت هايي در زمينه اصلاح نژاد برخي گونه هاي گياهي مانند برنج، گندم، پنبه و سويا انجام شده است.
دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان داراي نيم قرن سابقه آموزشي و 6 هزارو 500 دانشجو در 65 رشته تا مقطع دكترا است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عضو هیات علمی دانشگاه 26 تير 1386
این خبر کذب است و تنها به خاطر حفظ موقعیت دکتر رامین رحمانی سرپرست دانشگاه - در جهت شعارهای رئیس جمهور شعارهایی تهیه شده است و دانشگاه گرگان در حال حاضر و در چند سال آینده حتی یک دوره کارشناسی هم با محوریت هسته ای نمیتواند تربیت کند
مگر این که با سمبل کاری و با تبانی چند نفر در وزارتخانه بخواهد چند تا مدرک دار بیسواد تحویل دهد
و این تنهاتلاشی است در جهت حفظ موقعیت معلق سرپرست به گل نشسته دانشگاه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.